Generell information om verksamheten
Care1 AB
Viaduktgatan 8
34133 Ljungby
Org.nr 559251-3328
Telefon: 0372-920 70
Epost: info@care1.se
Hemsida: www.care1.se
Pris och betalning
Alla upplysta priser visas i svenska kronor och är inklusive 25% moms. Betalning av tjänster och varor sker via fakturering eller kortbetalning.
Vid fakturering till företag och offentliga verksamheter, tar vi ut en faktureringsavgift på 50 SEK per faktura.
Avgiften påförs aktuell faktura.
Kortbetalning sker via en krypterad anslutning (SSL / Secure Socket Layer) och du omdirigeras till vår betalningsleverantör för att slutföra betalningen.
Vi reserverar inledningsvis beloppet, som endast tas ut när tjänsten och / eller enheten skickas.
Avgifter
Om din produkt ej täcks av garanti kommer ett kostnadsförslag skickas ut som du tar ställning till.
Om svar uteblir, avvisat kostnadsförslag eller om inget fel kan konstateras på produkten, tas en undersökningsavgift ut.
Avgiften kan variera beroende produkttyp.
online service portal.
Ångerrätt
Vid utbyte eller reparation som kräver byte av elektroniska komponenter, kan dessa ej återanvändas.
Därför upphör ångerrätten efter ett kostnadsförslag har blivit godkänt.
Detta gäller även vid nekat kostnadsförslag om du valt skrot av enheten. Då vi inte kan återställa produkten till dess ursprungliga skick.
Rätt att överklaga
Om du vill bestrida en köpt tjänst eller produkt måste du kontakta butiken där tjänsten / artikeln har utförts.
Du kan också kontakta oss via e-post info@care1.se eller telefon 0372-920 70.
Transport
Vid inskick av en produkt ansvarar du som kund för att paketet är välemballerat, för att undvika skador i transport.
Observera att vi inte tar emot paket som är skickade mot postförskott.
Care1 lämnar 2 års reklamationsrätt på utförd reparation och följer konsumentköplagen.
Som privatkund får du ett mail med information om hur du går tillväga beroende hur du vill lämna in din enhet.
Vid inskick får du en gratis fraktsedel i mailet som är färdig med vår adress.
Vi använder oss utav Postnord som transportbolag. Detta gäller även för returen av din färdiga enhet.
I dagsläget erbjuder vi dessvärre inte direktinlämning till vår verkstad i Ljungby.
Företagskunder använder sig av vår onlineportal där man skapar paket och tilldelar ordrar som ska skickas in.
Därefter genereras en fraktsedel.
Villkor och skyldigheter
I förbindelse med undersökning/reparation kan bilder, appar och annan data gå förlorad. Care1 kan därför ej hållas ansvarig för förlust av data.
Vi rekommenderar att du säkerhetskopierar viktig information innan inlämning av produkt. Om du har invändningar på utförd reparation kontaktar du oss inom 2 dagar från mottagen produkt.
Villkor och skyldigheter
Du som kund ansvarar för att din data är säkerhetskopierad då bilder, appar m.m. kan gå förlorad i samband med undersökning/reparation.
Care1 ansvarar ej för förlorad data, eller skador som är relaterade till fysisk åverkan.
Återkom till oss inom 2 arbetsdagar om du har invändningar på den uthämtade enheten.
Personuppgifter
För att kunna utföra service på din produkt behöver vi spara namn, adress, telefonnummer och e-postadress.
Dina upplysningar sparas i 5 år.
Care1 är ansvarig för lagring av dina personuppgifter och säkerställer att detta sker i enlighet med dataskyddsförordningen.
Du har enligt lag, rätt att ta del av vilka uppgifter vi har om dig, och kan även begära att vi raderar denna dessa.
Särskilda villkor för företag
Som utgångspunkt gäller samma villkor för företag med följande undantag.
Det finns ingen ångerrätt för företag. Byte eller reparation resulterar inte i en ny garantiperiod. Garantiperioden följer tillverkarens villkor.
Care1 förbehåller sig rätten att äga tjänster/produkter till hela fodringen betalats.
Care1 ansvarar inte på något sätt för näringsidkarens direkta eller indirekta förlust i samband med reparation, oavsett leveranstid eller förlust av data på produkten.
Villkoren uppdaterades 2020-02-19
In order to complete your service case, and to ensure that our work is performed as requested (eg via a subsequent customer satisfaction survey from Care1 or third parties), please always provide your name, address, mobile number and e-mail address.
Your personal information is stored along with information about what goods / services you have purchased for a minimum of 5 years.
Care1 is responsible for handling and storing personal data and ensures that data processing is done within the framework of the Data Protection Regulation and the Data Protection Act
According to the Personal Data Act you have the right to object to the registration. You are also entitled to insight into what information is recorded about you, as well as requesting the deletion of personal data, which Care1will comply with, unless this is in violation of applicable law
Personal data we store:
In order to service your device and contact you on an ongoing basis, we store the following information
In order to ensure your privacy, this information is hidden from our employees after the service has ended.
We also store the following information about your product:
We also keep a history of your service case, including repeat repairs based on IMEI- / serial number.
How long is my data stored?
We keep them in our service system for up to 5 years from service time. However, personal information is not available to our employees after any service case, and will only be viewable by trusted administrative staff under special circumstances.
Where is my data stored?
Data is stored in our internal service system. We also share your data with the manufacturer in connection with setting up your service case. This is done in compliance with current legislation regarding data protection.
How do I delete my data?
If you want your data to be deleted, contact our IT department at info@care1.se