Försäljnings- och Leveransvillkor

Pris och betalning

Alla angivna priser är i svenska kronor och inkluderar 25 % moms. Förhandsreservation, reservation och/eller betalning för beställda tjänster och/eller varor kan göras online med Visa, Visa Electron, Mastercard, American Express eller Maestro.
Genom en krypterad anslutning (SSL/Secure Socket Layer) vidarebefordras du till vår betalningsleverantör och NETS. Vi reserverar först beloppet, som först dras när tjänsten och/eller varan skickas eller hämtas. Du kommer omgående att få information om transaktionen genomfördes eller ej. Beställningen behandlas när reservationen är genomförd.
Vid elektronisk fakturering till offentliga företag/institutioner debiteras en avgift på 50 kr per faktura. Avgiften tas ut samtidigt som fakturan skickas.

Avgifter

I samband med inlämning/inskick kommer det att tas ut en undersökningsavgift vid avslutningen av serviceärendet, om produkten inte behandlas som en garantireparation. Undersökningsavgiften framgår av den kvittensen du skrev under vid inlämning eller bekräftade vid registreringen via vår online serviceportal. Avgiften kan variera beroende på produkttyp.

Ångerrätt

Vid byte av produkt eller reparation, som oftast kräver utbyte av elektroniska komponenter, kan dessa inte återanvändas. Därför frikänns ångerrätten vid accept av vårt skriftliga erbjudande. För tillbehör, köpt som ersättning för defekt tillbehör, har du 14 dagars ångerrätt. Monterade varor, såsom skärmskydd m.m., omfattas inte av ångerrätten.

Klagomål

Vill du klaga över en köpt tjänst eller vara, ska du kontakta butiken där tjänsten/varan utfördes.

Retur

Vi ska ta emot varan utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du meddelat oss att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med varans returförsändelse, och du bär risken för varan från leveranstidpunkten. Varan ska returneras i samma skick och mängd och får inte visa tecken på användning eller skador. Om du ångrar ditt köp återfår du det belopp du betalat till oss. Vid värdeförlust, som du gör dig ansvarig för, dras detta från köpesumman. Du ska alltid bifoga en kopia av fakturan eller kvittot. Vi tar inte emot paket utan mottagning, paket som skickas med betalning eller paket som skickas mot postförskott. Vid betalning via betalkort återförs beloppet till betalkortet. Om beloppet betalats kontant, sker återbetalning via banköverföring. Kontanta utbetalningar görs inte.

Reklamation

Care1 erbjuder 3 månaders reklamationsrätt på utförda reparationer och följer reglerna i den svenska köplagen för konsumentköp.

Köparens villkor och skyldigheter

I samband med undersökning/reparation kan data, bilder, appar, monterat tillbehör m.m. gå förlorade eller, i fallet med enheter med fysisk skada vid inlämning, kan skadan utvecklas. Care1 är på inget sätt ansvarig för återställning eller återvinning.

Det åligger alltid köparen att skydda sina data på produkter som lämnas in för reparation och/eller undersökning.
Du ombeds att inspektera produkten vid utlämning och att kontakta Care1 inom 2 arbetsdagar om du vill göra invändningar mot den utlämnade produkten.

Personuppgifter

För att kunna genomföra din beställning/serviceärende samt för att säkerställa att vårt arbete utförs som önskat, ber vi dig alltid att ange namn, adress, mobilnummer och e-postadress. Dina uppgifter lagras tillsammans med information om vilka varor/tjänster du har köpt i minst 7 år enligt svensk lagstiftning.

Dessa försäljnings- och leveransvillkor uppdaterades senast den 30/01/2025.